.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماینده مردم رشت در مجلس خبر داد
اخطارنمایندگان به برگشت طرح استیضاح وزیرعلوم به مجلس

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس به استیضاح وزیر علوم اصرار دارند، گفت: نمایندگان امروز اخطارهایی مبنی بر برگشت طرح استیضاح وزیر علوم به صحن علنی را داشتند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب در شب گذشته اظهار کرد: رئیس جمهور در ابتدای سخن خود به موضوع نشاط سیاسی در دانشگاه پرداخت و به نوعی از وزیر علوم دفاع کرد.

وی استیضاح وزیر علوم را از بحث‌های داغ در کشور عنوان کرد و افزود: استضیاح وزیر علوم به موضوع پیچیده‌ای تبدیل شده است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه تعداد 50 نفر از نمایندگان مجلس متن استیضاح وزیر علوم را امضا کردند، تصریح کرد: دلیل استیضاح وزیر علوم به‌کارگیری عوامل جریان فتنه در دانشگاه‌ها است.

نماینده مردم رشت در مجلس بعضی از انتصاب‌ها در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم را سبب نگرانی خواند و بیان کرد: وزیر علوم تعهداتی مبنی بر به‌کار نگرفتن جریان فتنه داده بود اما به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی به تحریک افراد توسط جریان مخالف اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری امضای یک‌هزار استاد در راستای اقدام مذکور انجام شده است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه تشکیل فراکسیون جدید توسط اصلاح‌طلبان مجلس را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: جلوگیری رئیس مجلس از استیضاح به دلیل مذکور است.

نماینده مردم رشت در مجلس خواستار وحدت فراکسیون رهروان ولایت مجلس شد و اظهار کرد: امروز نمایندگان مجلس اخطارهایی مبنی بر برگشت طرح استیضاح وزیر علوم به صحن علنی را داشتند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس به استیضاح وزیر علوم اصرار دارند، یادآور شد: اگر ریشه فتنه در دانشگاه‌ها خشک نشود در آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

کوچکی‌نژاد به فرصت یک ماهه به وزیر علوم مبنی بر انجام تعهدات خود اشاره کرد و افزود: وزیر علوم تعهداتی داشته اما به آن عمل نکرده است.

*رکود شدید اقتصادی در کشور

نماینده مردم رشت در مجلس در ادامه با بیان اینکه کشور اکنون با رکود شدید اقتصادی مواجه است، تصریح کرد: دولت تورم را 16 درصد اعلام کرده اما بسیاری از کارشناسان تورم را بالای 25 درصد می‌دانند.

وی به قفل شدن بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: ریالی اعتبار عمرانی به کشور اختصاص داده نشده است.

کوچکی‌نژاد هنر مسئولان را تلاش و تولید در کنار کنترل تورم خواند و بیان کرد: دولت گذشته تلاش بیش از حدی داشت و به همان اندازه تورم به جامعه منتقل شد و کارشناسان آن روش را تایید نمی‌کنند.

به گفته نماینده مردم رشت در مجلس، مسدود و قفل کردن سرمایه به منظور کاهش تورم بین کارشناسان جایگاهی ندارد.

*درآمد 41 هزار میلیارد تومانی دولت از یارانه‌ها

وی از کسب درآمد 41 هزار میلیارد تومانی دولت از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: دولت مبلغ 39 هزار میلیارد تومان یارانه مستقیم پرداخت می‌کند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بود دولت 10 میلیون نفر از دهک‌های بالای جامعه را حذف کند، خاطرنشان کرد: دولت نتوانسته دهک‌های بالا را حذف کند و قانون اجرا نمی‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس به اقدام مناسب دولت در بخش درمان اشاره کرد و یادآور شد: قرار بود 70 درصد هزینه درمان تا پایان برنامه پنجم توسعه توسط دولت پرداخت شود و مردم 30 درصد را بپردازند اما اکنون دولت 90 درصد از هزینه درمان را پرداخت می‌کند.

*یارانه تولید پرداخت شود

وی خواستار پرداخت 10 هزار میلیارد تومان یارانه سهم تولید شد و اظهار کرد: مبلغ 2 میلیارد تومان سهم بیمه بیکاری و 5 میلیارد تومان مربوط به بخش سلامت است و در مجموع 17 هزار میلیارد تومان از محل یارانه‌ها باید به این بخش‌ها پرداخت شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران، تصریح کرد: همه دعا می‌کنیم مذاکرات هسته‌ای به سرانجام برسد اما مشکلاتی وجود دارد.

وی به بدقولی روسیه در مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: قرار بود چین پیشنهادی را مطرح کند و تاکنون آن را ارائه نکرده است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه مقام معظم رهبری خواستار محاسبه‌های درست از طرف مسئولان شده است، اظهار کرد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هشداری به مسئولان مبنی بر دقت در بخش اقتصاد و فرهنگ کشور است.

*بخشنامه دانشگاه آزاد مبنی بر انجام ندادن امر به معروف

نماینده مردم رشت در مجلس به بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی مبنی براینکه حراست‌ها حق امر به معروف را ندارند، اشاره کرد و یادآور شد: موضوع مذکور نشان می‌دهد جریان فتنه با پیدا کردن فرصت نیش خود را به نظام می‌زند.

وی با تاکید براینکه جریان فتنه بیشترین طمع را به آموزش و پرورش و وزارت علوم دارد، بیان کرد: جریان فتنه نیت بسیار خطرناکی را در دانشگاه‌ها دنبال می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه افراد بسیار خطرناکی وارد دستگاه‌های اجرایی گیلان شدند، تصریح کرد: بارها موضوع مذکور را به استاندار اعلام کردیم و گروه جناح مخالف به شدت در استان فعال است.

وی از حذف نیروهای اصولگرا از بدنه دستگاه‌های دولتی گیلان خبر داد و اظهار کرد: افرادی که لغو ابلاغ می‌شوند جزء مومنان هستند و حذف نیروهای ارزشی دیکتاتوری است.

کوچکی‌نژاد با تاکید براینکه حاکمیت در نظام اسلامی متعلق به نیروهای ارزشی است، اظهار کرد: انتظار داریم کارگزاران استانی و کشوری به نصحیت‌های مقام معظم رهبری توجه داشته باشند و عرصه را برای مومنان باز کنند.

*شرکت ابریشم گیلان تعطیل شد

نماینده مردم رشت در مجلس از تعطیلی شرکت ابریشم گیلان خبر داد و بیان کرد: مسئولان دلیل تعطیلی شرکت مذکور را مصوبه دولت گذشته اعلام کردند در صورتی که بسیاری از مصوبات دولت احمدی‌نژاد لغو شده است.

*قطار شهری رشت 4 سال در لایحه بودجه کشور

وی با اشاره به وضعیت حمل و نقل شهری در رشت، خاطرنشان کرد: مدت چهار سال است لایحه قطار شهری در بودجه کشور گنجانده شده اما مسئولان تاکنون نتوانستند مجوز طرح جامع حمل و نقل رشت را اخذ کنند.

کوچکی‌نژاد از دیدار وزیر کشور با شهردار رشت به‌زودی خبر داد و بیان کرد: وضعیت حمل و نقل رشت با حضور وزیر کشور بررسی می‌شود. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فرهنگی بازنشسته 17 تير 1393
احسنت بر جناب کوچکی نژاد حرف شما درست هست دولت یازدهم دقیقا دست گذشته روی وزارت علوم و اموزش و پرورش که تمام نیروهای سیاسی و بعضی از نیروهای فتنه را در این دو وزارتخانه بکارگیری نموده درصورتیکه که بفرموده رهبر معظم انقلاب الامام خامنه ای این دو نهاد باید کاملا تخصصی و جدا از مسائل سیاسی اداره شوند چون نسل آینده انقلاب در دست این دو وزارتخانه مهم هست، همین مازندران ما جای یک مدیر کلی که سالها از صف تا ستاد در وزارتخانه پست مدیرکل داشت و با تمام توان و بخوبی آموزش و پرورش استان را به نقطه طلایی رساند عوض تشویق و ترغیب جایش یک مدیر کاملا سیاسی که رییس حزب کارگزاران استان بود بعنوان مدیرکل انتخاب شد که هیچ شناختی از ماموریت به روز آ . پ ندارد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.179 seconds.